1.4.10

azrel

Pd 30.3.10 aku cuti utk bw anak ku yg ke2 pegi kinik,pastu pemaju plak tpon utk ambil kunci rumah baru aku..habis sajer checkup kinik aku pun nak pi lah ambik kunci,sblm kesana suami sibuk nak mkn kuih nyonya(kuih ku)yg d jual kat ou..aku pun berenti singgah,tapi aku ngan bby dok tunggu dlm kete,ayel n papanya pegi beli kuih..aku layanlah bby,dlm masa 15 ke 20 mnt suamiku belari kearah kereta tanpa ayel,aku mula syak yg bkn2..tanpa belengah suamiku gtau yg ayel hilang,akupun xtau apa sebabnya dlm sekelip mata ayel bleh hilang..punyalah gugur jantung aku rsnya,bedebar2.lemah segala tubuh aku.Tuhan ajer yg tahu,,aku pun begegas klua bw bby cari ayel,suamiku entah kemana tuk cari ayel..smua kedai2 sudah d cari tp xjmpa,tanya org xprasan plak..aku dah mula nak nangis.otak aku dok pkir mesti anakku d culik,aku asyik berigtifar moga jmpa anak ku..dlm beberapa mnt mencari akhirnya jumpa jg d sebalik tiang2 yg ada mainan.ayel tekebil2 sambil ggit kuku tuk cr papanya.mujurlah dgn larian pecut suamiku jmp akhirnya.kehilangannya dlm 30mnt menjadi pengajaran pd aku n suami..aku bersyukur ayel ada dpn mata..itulah permata hatiku yg pertama....

2 ulasan:

eMMe berkata...

kuzzzz...semangatttt
suspen la Na...Syukur...kalo tak jumpe
mesti org bwk gi siam
hehehe...

me_mazzesl berkata...

jgnlah..itu permata,xde dia xtau apa jd ngan maknye heee,,dhlah adiknya kecik g...syukur yg penting ada dpn mata..